Komunikat o błędzie

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls w book_prev() (linia 775 z /home/famatech/domains/informatyka.slask.pl/public_html/modules/book/book.module).

Kompleksowa opieka informatyczna

Coraz więcej polskich firm decyduje się na outsourcing usług informatycznych. Część przedsiębiorców wciąż jest jednak nastawionych sceptycznie wobec zewnętrznego wsparcia IT i postanawia samemu borykać się z problemami natury technicznej. Takie podejście rodzi niestety więcej strat niż korzyści. No dobrze, więc dlaczego tak właściwie rozsądni przedsiębiorcy decydują się na zewnętrzną opiekę informatyczną? Jest kilka istotnych powodów.

Skupienie się na podstawowej działalności firmy

W przypadku małej firmy, w której pracownicy nie są zbyt przeciążeni podstawowymi zadaniami, samodzielne zajmowanie się kwestiami technicznymi może wystarczyć… ale do czasu. Firma się rozrośnie, przybędzie wielu nowych klientów i nagle każdy ma pełne ręce roboty. Ostatnie, czego wtedy by się w takim momencie chciało, to niesprawny komputer, problem z pakietem Office czy niedziałające oprogramowanie. Zamiast zająć się tym, na czym się znają i co generuje zyski dla firmy, pracownicy tracą czas na próbach naprawienie wadliwego sprzętu czy oprogramowania. Firma traci czas i pieniądze na przeszkolenie pracowników, którzy i tak z powodu byle błahostki wzywają jedynego zatrudnionego w firmie informatyka.

Każda osoba prowadząca własną działalność gospodarczą zdaje sobie sprawę z tego, że celem istnienia firmy jest generowanie zysku. Aby zmaksymalizować wynik finansowy, należy się skupić na swojej podstawowej działalności – takiej, która generuje przychody. Marnowanie czasu i zasobów na inne działania to przede wszystkim utrata potencjalnych korzyści, jakie przyniosłyby te środki, gdyby przeznaczyć je na kluczowe dla firmy obszary działalności.

Racjonalizacja kosztów a outsourcing IT

Decydując się na nawiązanie współpracy z dostawcą usług informatycznych, możemy precyzyjnie określić swoje potrzeby i wymagania. Dzięki temu zakres obsługi IT będzie dostosowany do potrzeb Twojej firmy – zapłacisz tylko za to, czego potrzebujesz. Daje to lepszą możliwość kontroli kosztów i minimalizuje je. Oprócz standardowego wsparcia IT warto rozważyć skorzystanie z wiedzy i doświadczenia specjalistów, którzy przeszkolą Twoich pracowników tak, by byli w stanie radzić sobie z codziennymi problemami natury technicznej.

Pewność i bezpieczeństwo

Podpisana umowa outsourcingowa przenosi odpowiedzialność za terminowe wykonanie wszystkich obowiązków na usługodawcę. Koniec z opóźnieniami w projekcie wywołanymi brakami w kadrach, urlopami czy dużą ilością innych obowiązków. Kolejną zaletą jest czas reakcji na ewentualną awarię. Zanim własny pracownik zdoła samemu rozwiązać problem techniczny, może upłynąć sporo cennego czasu. Zastój w pracy, zwłaszcza w dużych firmach, może oznaczać spore straty. Rozwiązaniem tego problemu jest właśnie outsourcing usług informatycznych.

Interesuje Cię skuteczna opieka informatyczna dla Twojej firmy? Zapoznaj się z naszą ofertą usług IT http://informatyka.slask.pl/uslugi-informatyczne. W razie jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu.